There was an error in this gadget

Sunday, October 2, 2011

keNapA mEsTi WaNitA???


Assalamualaikum...wanita lagi...kenapa mesti hal wanita yang aku tulis???sebab wanita ni kan hiasan dunia...semua benda kat dunia ni ada kaitan ngan manusia bernama wanita...jadi wanita ni terlalu penting untuk didebatkan...kadang2 wanita ni jadi isu yang hebat diceritakan.....

Wanita sekarang ni memang berbeza sangat2 dengan wanita yang dulu2...sebab wanita sekarang ni tak tahu nak menutup aib diorang...cam yang kita tahu,wanita ni adalah peneman hidup lelaki...tetapi ada jugak yang jadi perosak hati lelaki...aku bukannya nak mengkritik wanita sebab aku pun wanita gak...dan sampai bila2 pun aku tetap wanita...sebab 2 lah aku nak menegur makhluk yang sama dengan aku....

Aku pun tak lah sebaik baik manusia tapi tak salah kan aku nak bersuara...aku tengok wanita sekarang ni dah tak ada rasa malu...perpakaian tetapi telanjang,tak senonoh,kurang ajar,tak tahu hormat orang lain dan sebagainya....kalau dulu kita dengar je nama wanita,mesti kita akan fikir yang wanita ni sopan,lembut,berbudi bahasa...tapi sekarang dah berubah....semuanya dah terbalik....

Aku rasa cam malunya aku kerana aku seorang wanita...kalau dulu aku berbangga jadi wanita,sekarang tak lagi...tapi aku bersyukur dengan nikmat yang ada....alhamdulillah...naikmat yang kita dapat sebagai wanita 2 lah menjadikan aku kuat...dalam dunia yang serba moden ni,macam2 masalah yang timbul akibat daripada perbuatan wanita....buang anak,maksiat,zina...

Tak kisah janda or anak dara,semuanya sama....dah tak ada sifat malu dalam diri...bila hati dah ditutup daripada terima NUR...macam 2 lah jadinya....aku bercakap tuk diri aku jugak....tak guna lau berharta n berupa..tapi cetek ilmu agama...kehormatan diri dilelong sana sini...yang tinggal cuma jasad yang kaku...tunggu masa tuk ke alam berzakh....

Alangkah dilemanya kita saat ni kalau pintu hati masih tertutup rapat daripada hidayah-Nya...sampai bila perlu lalui kehidupan yang entah bila ada noktah....sama2lah kita renungkan...nasihat tuk diri sendiri....wassalam








2 comments:

  1. suka entri ni,tp ada juga yg xsuka ditegur dgn bnda2 mcm ni...=..=

    ReplyDelete
  2. 2 lah pasal...isu tegur menegur ni kn dh jd sensitif...lau salh tgur,mcm2 jd...mnusia skrg dh bnyak brubh....

    ReplyDelete

Silalah komen