There was an error in this gadget

Monday, November 14, 2011

BiDadaRi SyUrGa....^^


JADILAH SEPERTI BIDADARI SYURGA


7 Ciri-Ciri Menjadi Seperti 'Bidadari'

♥ Ia adalah Muslimah y paling taat kpd Allah SWT. Ia senantiasa menyerahkan segala urusan hidupnya kpd hukum & syariat Allah SWT. Tidak pernah mengeluh dgn setiap dugaan y dihadapi sebaliknya sentiasa b'syukur dgn setiap p'berian..

♥ Ia m'jadikan Al-Quran & Hadis sebagai sumber hukum dlm m'atur seluruh aspek kehidupannya. Tidak pernah m'p'soalkan p'aturan y ditetapkan Islam & sentiasa m'jadikan Al-Quran & Hadis panduan kehidupan sehariannya..









♥ Ibadahnya baik & memiliki akhlak serta budi p'keti y mulia. Tidak b'dusta,m'adu domba & riya'. Sentiasa merendahkan dirinya & tidak pernah merasakan dirinya adalah manusia y paling baik di antara manusia lain..

♥ B'buat baik & b'bakti kpd orang tuanya. Ia senantiasa m'doakan orang tuanya,m'hormati mereka,m'jaga & melindungi keduanya. Sentiasa m'utamakan keperluan kedua orang tuanya drpd kep'luan diri sendiri..

♥ Ia taat kpd suaminya. M'jaga harta suaminya,m'didik anak2nya dgn kehidupan Islam. Apabila dilihat menyenangkan,bila dipandang menyejukkan,& menenteramkan apabhla b'ada b'samanya. Hati akan tenang bila meninggalkannya pergi..





♥ Ia melayan suaminya dgn baik,b'hias hanya utk suaminya,pandai m'bangkitkan & memotivasi suaminya utk b'juang m'bela agama Allah SWT. Ia tidak b'mewah2 dgn dunia,tawadduk,b'sikap sederhana. Kesabarannya luar biasa atas janji2 Allah SWT,ia tidak b'henti belajar utk bekal hidupnya..

♥ Ia b'manfaat di p'sekitaannya. P'abdiannya kpd masyarakat & agama sangat besar. Ia menyeru manusia kpd Allah SWT dgn kedua tangan & lisannya y lembut,hatinya y bersih,akalnya y cerdas & dgn hartanya. "& dunia ini adalah p'hiasan,& sebaik2 p'hiasan adalah wanita solehah." (HR : MUSLIM)










Dialah bidadari bumi,dialah wanita solehah y keberadaan dirinya lebih baik & b'erti dr seluruh isi alam ini. B'doalah setiap hari,
"Ya Allah jadikanlah aku,ibuku,kakak & adikku serta perempuan2 di sekelilingku m'jadi bidadari bumi. Agar kelak di syurga kami tidak canggung lg. Amiin.."

Thursday, November 3, 2011

Assalamualaikum....
alahai...dah lama aku xon9....macam2 masalah yang timpa aku....tapi nak wat cam mna,ni lah ujian....liku2 episod kehidupan...lau asyik hidup senang je,bila nak ada pengalaman hidup kan....tul x????
Bila on9 je,macam2 org post...macam2 ilmu,macam2 pendapat,macam2 karenah...n macam2 lah...
Xlama g dh nak final....study xlah bnyak sngat....malas pn ada...bila pk sal msalah ni,cam nak benti blaja je tp t rugi plak...dh dapat ilmu ni,xkan lah nak benti kan cm 2 je kan.....
Nak gak curahkan kenangan manis kat otak ni,biar otak rasa nikmat blaja plak...slama ni juz blaja yg simple2 je...sekarang,blaja yg agak mncabar gak.....tekanan tul lah....
Apa2 pun,wat lah yg terbaik tuk episod hidup yg akan datang...insyaallah ada yg terbaik.....aamiin......