There was an error in this gadget

Friday, October 14, 2011

WaNitA dAn ZiNa...<---- ReNuNgAn BeRsAmA...^^


Assalamualaikum...hari ni aku dapat banyak citer,ada yang baik n ada gak yang tak elok...citer apa ek?citer sal pempuan la...sal apa lagi...aku rasa aneh la..kenapa lah macam-macam jenis pempuan kat dunia ni...kalau yang baik,baik lah..lau yang buruk,memang buruk sangat-sangat....sakit mata ni nak tengok...memang pempuan ni jenis yang aneh or isk..tak tahu nak kata lah...tension aku cam ni...sakit mata aku ni....

Hari ni aku ternampak satu family 2,romantik sangat...suami dia tolong pakaian helmet tuk istri dia,sejuk je rasa,mesti bahagia hidup diorang kan...alhamdulillah...tapi kan,memang susah nak nampak yang cam 2,sekarang ni kebanyakannya si suami n istri wat keja masing-masing...ko ngan keja ko,aku plak ngan keja aku....hidup ko,hidup ko la...tak de kaitan ngan aku.....iskk...apalah masalah kan sampai jadi cam 2....

Petang tadi aku masuk satu blog 2,lupa plak nama blog dia....salah satu yang aku baca ialah sal sorang pempuan yang dah berkahwin,si suami 2 bakar dia punya kemaluan sebab si istri curang....masyaallah...sampai cam 2...tapi memang patut lah pun si istri kena cam 2,gatal sangat nak curang,duduk diam-diam jaga suami tak nak....nak jugak menggatal...gatal lah ngan suami sendiri...sekarang ni pun macam-macam yang kita dengar sal rumah tangga,lau yang baik 2,alhamdulillah la..tapi lau yang tak baik 2,sakit telinga nak dengar...mata ni dah letih nak baca citer-citer sal 2....

Ada plak yang sorang ni,istri orang gak...suami g keja,dia boleh bawak orang laki masuk rumah...astagfirullah...apa lagi yang diorang buat dalam rumah 2,tak kan la nak main masak-masak kan....mestilah berzina....cam 2 nak jadi seorang ibu contoh bila dah ada anak nanti?aku tak yakin lah makhluk-makhluk cam ni leh jadi istri solehah...

Aku hairan lah ngan perangai manusia cam ni,nak kata orang tak ajar,dah ajar...nak kata tak tahu,kat sekolah pun ustaz/ustazah dah sebut...mustahil lah tak tahu lagi....memang lah manusia ni tak sempurna cam yang aku kata kat entry aku yang lepas,tapi tak kan selama-lamanya nak jadi bengap,bodoh,jahil kot...ubah lah secara slow-slow lau tak leh cepat...susah sangat ke?

Sama-samalah kita menuju ke NEGARA perubahan kerana nescaya kita akan menjadi insan yang berkualiti sama ada dari segi akhlak mahupun ibadah....nasihat tuk diri aku juga....insyaallah...

wassalam...

" Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk." ( QS. Al Israa’: 32)

4 comments:

  1. terbaik la post nie... hehehe :)
    perempuan....syaitan dh hias...kite nie yg laki..kene la jge mata....jaga mata or jaga aurat yg lagi susah?? tepuk dada...tnya iman masing2.... :)

    ReplyDelete
  2. pendapat sy,lelaki ni xsush nak jga aurat tp sush sngat2 nk jga mata...sbb pandangan 2 suatu yg sush tuk kita bendung...wallaualam

    ReplyDelete
  3. betol betol..tambah kan plak skrg nie malaysia kan "panas" sngt..bab 2 bnyk je kaum hawa kat malaysia nie nk pkai baju mcm x nk je....kite nie laki kene la jge mate... :)
    p/s:kedai kain dh bnyk dh bukak kat malaysia nie...x dek alasan nk kate kat malaikat kain x dek nk tutup aurat... :)

    ReplyDelete
  4. ye la,"hot" lah sngat malaysia ni...smpai nak bkak smua bju 2,bla org tgur tahu palk mrah,nak nngis tp xnk pk nape org tgur....tul x?
    xde pluang lgsung lah nk bg alasan cm 2 kat malaikat......

    ReplyDelete

Silalah komen