There was an error in this gadget

Wednesday, September 21, 2011

LA TAHZAN(JANGAN BERSEDIH) KERANA CINTA..

    
  Seperti yang sedia maklum cinta ini adalah anugerah yang paling hebat bila kita merasakannya sendiri dengan penuh rasa kekhusyukan,keikhlasan dan kejujuran...Bukan nk dikatakan tetapi memg realiti dalan kehidupan..pelbagai orang pelbagai ragam yang perlu kita tempuhi..peringatan kepada pembaca-pembaca blog,jangan sesekali cuba menyakiti hati orang laen dan jangan mempermainkan perasaan orang laen..kerana kita  tak nampak keikhlasan seseorang itu,dan kerana sebab itulah kita perlu menjaga perasaan orang lain..

     Ada banyak kes yang kita digemparkan dalam media-media masa yang mengatakan seorang pelajar membunuh diri,seorang ibu terjun dari atas bangunan,seorang lelaki mengantungkan diri...Ini kerana apa, kerana mereka tidak boleh menerima kejutan di dalam emosi dan perasaan diorang mengenai sesuatu yang indah yang telah mereka lalui pada masa-masa yang diorang telah tempuh..memg islam telah mengariskan dalam Al-quran perbuatan membunuh diri dianggap satu dosa besar malahan telah jelas diberitahu olah mana-mana sumber mengatakan langit tidak terima roh-roh orang yang membunuh diri..

     Gejala sebeginilah kita patot bendung sahabat-sahabat sekalian kerana kekuatan iman yang berada dalam diri diorang belum cukup untuk membentuk diri diorang...(TUDIAH MCMLAH AKU KUAT IMAN SANGAT NAK BAGITAU MCM NEY...HAHAK)....

     Tapi memg hakikat lah apa yang dikatakan itu kerana aku bercakap melalui pengalaman aku yang tak seberapa la,tapi boleh dikongsi dalam blog ney..ney nak bagitau kat korang-korang semua atau u all-u all semua yang peratus kesensitifan (BETOI KA BAHASA AKU??PAHAM2 NOH)..lelaki dan perempuan berbeza..haaaa keputusan akan aku gtau dalam radio ERA FM..hee gurau je...aik hampa senyum noh.....awat pipi hampa merah-merah hahak..back to our discussion hahak..ha kptsan dia lelaki lebih sensitif daripada perempuan..aku tak bohong hampa,memg pada hakikat dia..sebagai contoh cuba korang perhatikan dekat pusat tanjung rambutan golongan muda-mudi yang ramai di sana atas sebb tekanan jiwa/perasaan..

    Haa!!!! satu lagi kat youtube dah banyak dah video orang lelaki yang bunuh diri...aku kat sini bukan nk bela orang laki la tapi yang boya pun laki la yang teroknya..aduuuhhh!!!!dunia-dunia....kepada gurlz-gurlz yang baca blog ney jangan terasa sebb ini adalah peredaran isu-isu semasa...harap-harap memahami apa yang aku katakan ini.....ney baru perkonsian pertama dlam perkonsian kedua aku akan ceritakan memgenai seseorang yang perlu juga kita baca kerana mahukan dijadikan teladn dalan diri kita.....thanks dpd hamba Allah yang kecetekan ilmu

                                                                                                                                   wallahhualam....                                                                                                                                             assalammualaikum..

No comments:

Post a Comment

Silalah komen