There was an error in this gadget

Monday, September 19, 2011

CINTA vs cinta...^^

Assalamualaikum....

"Apa 2 cinta?kenapa aku perlukan cinta?apa faedah lau aku mengamalkan cinta?agak-agaknya lau aku ada cinta dalam hati,aku akan bahagia x?"

Kadang-kadang kita terfikir kan cam ner cinta 2?aku pun penah gak,tipulah lau aku kata aku xpenah fikir....sebab setiap makhluk yang bernama manusia mesti dan pasti akan fikir tentang cinta,ada gak yang mengamalkan cinta,ada gak yang bencikan cinta,ada gak yang mengagungkan cinta.....tp thu ke kita apa erti Cinta yang sebenar-benarnya?




Cinta dalam erti yang benar ialah satu perasaan yang tak dapat digambarkan,tak dapat diterangkan,tak dapat dibayangkan,tak dapat diterjemahkan(jiwangnya aku ni...heheh).....2 lah erti cinta bagi aku....memang agak susah nak kenal cinta manusia...kerana ada yang hanya main-main ngan cinta...perolokkan cinta...tak ikhlas ngan cinta.....kenapa benda ni jadi ye?

Cinta manusia ni sekadar di bibir,jarang nak timbul dalam hati....tapi CINTA kepada Allah yang menciptakan langgit dan bumi,yang mencipta cahaya bulan dan matahari,yang menciptakan alam dan sumbernya....yang menciptakan CINTA.....CINTA 2 yang paling nikmat tuk kita merasa....paling senang tuk kita dapat.....paling  manis dan damai....yang kita tak kan lupa di dunia mahupun akhirat.....




Tapi cinta manusia juga yang kita cari dan kejar,kenapa?kerana kita menganggap cinta manusia yang boleh mendamaikan kita(orang yang kata).....CINTA Allah yang tak kan putus,yang kekal abadi,yang tak kan melalaikan kita...betapa nikmatnya CINTA 2...yang boleh membuatkan kita tak tidur lena.....lepas 2 barulah kita jumpa cinta manusia,cinta yang bersandarkan CINTA Allah S.W.T.....

Aku hanya mendambakan CINTA yang 2 je...sebab CINTA 2 tak kan sakitkan hati aku,yang akan jaga aku dari cinta makhluk yang penuh ngan tipu muslihat.....lepas datangnya CINTA,barulah aku nak kenal cinta...sebab aku tak nak ditipu demi cinta.....dan aku pun tak nak awk2 kena yang sama cam aku....jadi kita kejar CINTA ek.......




"Aku mencari CINTA dan cinta...tapi aku tak nak cinta yang bersandarkan nafsu,jadi awk2 pun jangan tau cari cinta yang cam 2,sebab aku sayang awk2 semua"..."biar lah kita ketandusan cinta...tapi jangan kita kehilangan CINTA...ni pesanan tuk aku dan semua awk2 yang baca entry ni....ingat tau...."wassalam




2 comments:

  1. wah entry cinta..hehe
    dambakan cinta Allah Yang Esa
    cinta yg abadi kekal selamanya...cintakan manusia takkan kekal lama krn akan layu bila tiba masanya....

    ReplyDelete
  2. hehehh...tringat nak 2lis sal cinta...sbb mmg jarang nak post lah sal ni...layu dan akn dibuang je...ibarat melukut di tepi gantang....:)

    ReplyDelete

Silalah komen