There was an error in this gadget

Sunday, September 18, 2011

lelaki...^^

Assalamualaikum...

Slalu sangat kan aku cakap sal wanita,sekarang aku nak cakap sal lelaki plak....lelaki ni cam yang kita tahu,dia seorang manusia yang kuat,tak mengalah,berani,hebat n bagai-bagai lah...mesti lau kita nmpak sorang lelaki 2 nangis,kita akan kata..."eh orang laki apa nangis"...."xmacho ar orang laki nangis".....tp penah tak kita fikir dan sedar yang lelaki ni pun manusia,ada masa perlu sedih dan ada masa perlu marah....

Aku kadang2 memang rasa marah sangat2 lau nampak perempuan yang suh lelaki dia bawak barang,ok xpe lau budak laki 2 yang nak bawak tp kebanyakan bukan cam 2....nape ek?orang pempuan ni xada tangan ke?...xpun tangan diorang wat dari emas,xleh pegang benda lain.....isk...memang xbaik lah cam 2....lau dah memang kita xmampu nak buat,barulah kita mintak tolong....xsalah cam 2...

Kadang2 aku fikir,nape laki susah nak nangis,mybe diorang ni bongkak or angkuh...tapi memang salah tanggapan aku,bukan cam yang aku nilai....diorang pun manusia,ada hati dan perasaan....ada masa diorang nangis dan ada masa diorang tahan nangis sebab xnak orang lain kutuk diorang....lelaki ni terlalu malu lau nak dibandingkan ngan pempuan..

Aku bukan nak kata or hina lelaki....bagi aku tak kisah lah lelaki ni kaya or miskin,kuat or lembek,hensem or xseberapa,diorang tetap perlu dibanggakan....sebab diorang pempuan ada peluang tuk bercinta,ada pelung tuk bahagia....

                "Trima kasih lelaki....trima kasih sebab jadi sebahagian daripada kami....bimbinglah kami jika kami jahil,marahlah kami jika kami salah dan syanglah kami seadanya...kerana kami pun xsempurna..."



3 comments:

  1. ana stuju sgt dgn entry niy..yar2..trm ksih kpd sdare seislam yg brgelar llki..

    ReplyDelete
  2. maaf..bru prasan msj ni...ye,trima ksih kat lelaki sbb mnyedarkan kta betapa bsarnya pnggorbanan mereka dlm mnjaga wanita...alhamdulillah...:D

    ReplyDelete

Silalah komen