There was an error in this gadget

Monday, September 5, 2011

iNsaN beRnaMa maNusIa...^^

Assalamualaikum....emm....di pagi yang mulis ni aku nak ambik kesempatan tul mintak maaf ngan smua org...errgghh...apa yang aku merepek nih....adeii....ari ni aku nak luah sikit lah sal apa yang aku rasa....alhamdulillah sebab dunia kita ni semakin maju dan semakin moden..cam 2 gak ngan perangai dan perwatakan manusia....terutama yang masih remaja tuh....aku memang tabik lah kat remaja2 sekarang nih,bkn apa tp sebab diorang tuh lebih matang dari aku(ye ke?)......emm...

.Semalam masa aku on the way g Pilau Pinang(bkn aku yg drive),eku tngok lah gelagat manusia...mmg best kn,mcm2 ada...tp xlah sehebat masa on the way balik.....masa aku singgah kejap kat pantai bersih yg dkp ngan RnR 2,mmg terbaik lah apa yang aku nmpak....bukan main sedap g remaja2 nih dok berdua-duaan....2 xpe lg...yg lg bestnya,pakai baju tak cukup kain....emm....aku hairan lah nape diorang jadi cam 2...

Aku faham lah yang dunia nih makin berkembang tp jangan lah sampai cm 2...aku tertanya-tanya,apa agaknya yg mak dia wat kat rumah smpai sanggup tngok anak diorang berkepit sana sini?xsedar ke mak dia?aku bukan nak menghina sesape....tp cam 2 lah realiti zaman sekarang....semua nak hebat,nak cantik tp penah x kita fikir yang xsemua boleh moden?

Lepas 2 aku saksikan plak si mamat ni,hensem orangnya...huhu....tp perangai hampeh....aku rasa budak 2 baru setaun jagung je....bawak motor(motor ayh dia je)...smbil2 2 dia merokok....adeii....nape dia nak bunuh diri dia?padahal dia tahu yang rokok 2 pembunuh no 1....iskk....aku plak yang tolong sakitkan tuk dia....

Emmm....ini sekadar perkongsian je,lau boleh kita cubalah jadi manusia yang xsia-siakan hidup...bukan apa,malu lau orang slalu je cter sal kita,lau cter sal baik xpe gak,leh bangga2 tp ni cter sal keburukan...malu tuh.....emmm.....apa2 pn,cubalah jadi yang terbaik....biarlah orang sekeliling kita mngukirkan senyuman bila jumpe ngan kita......:)

2 comments:

  1. wahh..good entry....btw..i had follow u just now.hopefully u follow back at http://hafrawiegeek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. salam....hafrawiey ozawa,sy pn dh follow awk...tq,entry yg sy 2lis ni berlaku btul2 kat dpn sy...

    ReplyDelete

Silalah komen