There was an error in this gadget

Saturday, September 24, 2011

pErluKaH aKu JatUh ciNtA?




Assalamualaikum...Cinta....kenapa perlu aku tulis sal cinta lagi?aku pn tak tau lah....banyak sangat yang hadir dalam hati ni....aku nakkan seseorang tapi aku tak tahu kenapa dalam masa yang sama aku tak nak...aku jadi "tak berminat" plak....kenapa ngan aku nih?aku tertanya tanya....anehnya aku ni....sebelum ni pun aku tak pernah bercinta or ada someone yang kacau hati aku....aku pun tak pasti kenapa aku cam 2....aku normal ok....emmmmm....




Aku pun tak faham lah kenapa tak ada orang yang berminat kat aku...mybe aku ni tak cantik kot...tapi kan semua manusia 2 cantik cuma kecantikan je yang berbeza-beza...ok aku tahu yang 2 tapi kadang-kadang aku rasa cam plek je sebab orang lain senang je nak cari pasangan tapi aku tak...mybe aku ni terlalu menilai kot...tapi tak salah kan?sebab kita berhak nak memilih pasangan kita selagi tak melanggar hukum syarak....

Zaman sekarang ni aku tengok ramai sangat yang "bercuple"...tambah-tambah yang masih remaja 2...aku pun tak faham apa yang hebatnya "bercuple " ni?nak kata leh kuar,ngan kawan boleh,mak ayah pun boleh gak...nak kata leh beli barang,mintak je lah duit kat mak n g beli...kan senang je 2....xbest ke?lau g ngan pakwe leh diorang tolong bawakkan barang pas2 leh g tempat-tempat lain,g makan-makan.....dah 2 wat apa?wat maksiat lah,zina...ok,aku faham yang fitrah manusia 2 memang lah nak bercinta,mencari pasangan tapi sekarang ni dah melampau lah....kan kan kan?

Tu lah alasan aku tuk tak "bercuple" n aku rasa aku tak salah kot tak "bercuple" sebab ni hidup aku,korang apa kisah(melampaunya aku ni).....aku tak nak lau setakat nak "bercuple" tuk wat maksiat,baik aku nikah cara halal...hidup pun aman n bahagia je....tak payah pikir banyak...juz jadi yang terbaik tuk pasangan kita....fitnah pun tak timbul...mak ayah pun happy...saudara mara pun tak malu sebab dapat saudara cam kita....tak ke seronok 2?

Aku pun berharap gak one day t pintu hati aku terbukak tuk ada pasangan hidup...aku tak lah memilih pun,cuma biarlah yang ada agama....lau tak hebat pun,asalkan dia tahu cara solat n nak belaja....bukannya yang dah lah jahil,pas2 perangai cam ntah apa-apa....orang suh belaja tak nak plak....haru biru sungguh lah orang cam 2....apa-apa pun Insyaallah t akan ada seorang jejaka yang leh jaga aku...

YANGKU DAMBA BUKANLAH HARTA,BUKANLAH PANGKAT,BUKANLAH RUPA....TETAPI KERANA BUDINYA,PEGANGAN AGAMANYA DAN KETAATAN DIRINYA KEPADA ALLAH S.W.T....




No comments:

Post a Comment

Silalah komen