There was an error in this gadget

Saturday, September 17, 2011

waNitA uMpaMa BIDADARI...^^

      Assalamualaikum...seindah perhiasan ialah wanita solehah...kita selalu dengar ayat ni kan?memang dah sebati dalam darah manusia...tapi kita tahu ke maksud tersirat disebalik ayat 2?mybe ada yang tak tahu lagi....wanita solehah ialah wanita yang menjaga solatnya,menutup aurat,taat pada suaminya,mengerjakan ibadah dan sebagainya tanpa melakukan yang berlawanan dengan perintah Allah S.W.T....tapi tahu ke kita yang ramai dalam kalangan kita yang tinggalkan semua ni?ok...aku tinggalkan sebagai tanda tanya....apa yang aku nak ceritakan memang ada kaitan dengan semua ni....ada kaitan ngan makhluk Allah yang bernama wanita,perempuan,gadis,anak dara,janda,ibu,janda berhias,ibu tunggal,mama dan yang senegara ngan semua 2...



      Wanita adalah fitnah dunia...apa pun yang kita buat,kita pakai,kita makan,cara kita berjalan,cara kita gelak,semua 2 boleh jadi fitnah...tapi,kita sedar tak?tak sedar kan?....maaf,tak semua yang cam 2...selalu aku perhati dan lihat serta nilai,samaada diri aku sendiri or wanita lain,kebanyakan sering kali lupa dan alpa dengan perintah-Nya...aku pun tak tahu kenapa,bagaimana,dan mengapa benda ni jadi...mybe sebab keseronokan dunia...or kejahilan dalam diri....aku terlalu seronok bila tengok gadia yang bertudung labuh,berpurdah,lembut dan sopan je...ada kala aku tertanya tanya...kenapalah susah sangat nak jadi cam diorang?aku tercari cari jawapan....yang aku jumpa ialah sebab malas dalam melakukan ibadah....aku dah jumpa jawapan tapi nape ada lagi yang susah nak ikut?perlu ke kita disuruh hari2?....

     Aku terlihat seorang gadis yang bergelar anak dara di satu tempat...dia keluar dari dalam belukar sambil menangis dan seorang lelaki keluar dari jalan yang sama...apa awak2 semua akan fikir lau nampak situasi ni?aku tinggalkan lagi sebagai soalan tuk awak2 renungkan.....aku terfikir di mana letaknya harga diri seorang wanita?kenapa wanita tak punyai kekuatan tuk melawan nafsu lelaki?sedangkan Sumayyah  pun wanita tapi tangan yang disangka lembut 2 boleh mengoncang dunia....dan menjadi sejarah....bagaimana dengan kita?



      "Aku tidak sempurna tapi salah ke lau aku nak berubah?salah ke lau aku nak jadi yang lebih baik dari hari ni?kenapa tak ada yang nak sokong aku?"...kadang ni lah ayat yang selalu kita fikir....tapi kita selalu je biarkan ayat ni berlalu seperti angin,ada kala ia kembali.ada kala ia berlalu pergi...apa yang kita lakukan hari ni akan mengubah nasib kita pada masa akan datang...insyaallah....jadikan hari ni sebagai pedoman tuk kita kuat pada esok hari dan hari2 yang seterusya.....jadikan marah manusia itu kerana sayang....wsalam



wanita ibarat bunga,bunga yang akan dijaga dengan rapi dan disimpan kemas

No comments:

Post a Comment

Silalah komen