There was an error in this gadget

Sunday, January 8, 2012

Remaja


Assalamualikum...

Malam ni aku nak cakap sikit sal remaja zaman sekarang,aku bukan tak puas hati or jelez ke apa...tapi lebih kurang la...korang penah terfikir tak yang budak2 remaja zaman sekarang ni pelik sangat2...bukan pelik sebab diorang cantik ke apa tapi pelik sebab diorang tak penah nak risau pape pn...ok aku faham bukan semua cam 2 tapi kebanyakan memang cam 2 kan...setuju tak?tak eh?tak pe lah.....

Apa yang aku nak cakap ni bukan sal kepelikan diorang 2 tapi aku nak tulis sal perangai diorang yang agak kurang ajar + kurang didikan agama...aku tahu aku tak sempurna dan sape2 pun tak penah sempurna...lau nak tunggu manusia 2 sempurna baru nak bersuara,sampai bila 2 sebab manusia memang tak pernah sempurna melainkan Nabi Muhammad s.a.w....so aku yang tak sempurna ni pun dikira layak lah kan nak mengeluarkan kata2...

Okaylah...aku bukan nak cakap sal sempurna tapi sal remaja....remaja sekarang ni senang sangat percaya kat LELAKI...aku bukan kata tak leh percaya tapi diorang ni dah melampau dah...siap panggil LAKI lagi kat pakwe 2....aku bukan jelez sebab aku tak ada pakwe (aku pun ramai peminat okay...heheh) tapi diorang ni dah anggap pakwe diorang 2 dah cm suami plak...layan cam suami je padahal bukan ada ikatan pape pun,sebab 2 aku kata remaja sekarang dah tak malu...

2 kisah yang cam 2,ada lagi kisah sal aurat...aku tengok blok aku (asrama) ni dah cam tempat pelacuran dah,budak2 ni pakai ntah apa2...seksi cam nak mati...aku tahu lah badan korang 2 cantik tapi tutup lah sikit,bukan nak calar pun...pakai seluar pendek boleh g merata-rata...isk...lau aku memang tak lah...apa nak jadi ntah...

Ada plak PEMPUAN yang nak jadi LELAKI (pengkid),hairan aku...ramai giler kat tempat aku ni...siap date lagi kat tangga...dah la kat tangga 2 gelap,lagi aku dapat maklumat yang ada orang ternampak 2 orang pumpuan ber'BIKINI' kat dalam bilik diorang dan duduk atas katil...diorang nak wat apa 2?tak kan nak ajar cam ner nak masak plak kan....astagfirullah

Dunia sekarang ni dah macam2 jadi...aku pun tak faham lah....kadang2 boleh migrain lau fikir sal ni..aku plak yang tolong susahkan hati bagi pihak mak bapak diorang...emm aku bukan nak emo malam2 ni tapi 2 lah luahan hati aku yang kadang2 2 aku sendiri pun tak leh nak luah...moga2 kita semua tak terlibat dalam keadaan cam ni...insyaallah

wassalam

p/s:tolong fahami ayat yang dah dihilight k

2 comments:

  1. assalamualaikom....best post nie....hehe :)
    ana remaja so ana berminat nk bace post nie..tapi nasib mende nie d tujukan kpade kaum hawa...hehe :p
    ape2 pon...ana sbgai remaja brharap post2 mcm nie dpt lagi d buat oleh ante dan d post kan kpade smue2 remaja x kire lelaki dan perempuan... :D
    ana mampu backup ante kalau ante mahu..hehehe...
    mmg ana x nafikan remaja zaman skrg nie mmg dh bnyk kurang agama dan adat...tapi kite sbgai masyarakat x boleh menunding jari dan mnyalahkan remaja ini "bulat2"...bkn nk backup remaja tapi ana fikir kita sebagai masyarakt perlu membimbing mereka....sekian dari ana.... :D
    teuskan post2 mcm gini...ana backup... :D hehe

    ReplyDelete
  2. tq ye sbb bg perhatian....rsanya dh agak lma jugak sy 2lis entry ni tp xdpt smbutan drp pmbaca...mybe diorg xberminat or terlalu bz kn...xpelah...sy mnulis entry ni bkn sbb nak org komen bnyak kat entry sy,lau xkomen pn xpe asalkan baca n fahamkan situasi yg sy nk smpaikan....tq so much...:)

    ReplyDelete

Silalah komen